Thursday 21 August 2014

Lawak: Penangan Telur Rebus

P/S:JANGAN GELAK SAMPAI TERKENCING APABILA ANDA BACA ツ

        Aku baru kawin & duduk dengan bini aku berdua. Aku ni ada tabiat suka makan telor rebus. Tak tau la kenapa, sedap agaknya.

 Sejak aku kawin tabiat tu kurang sikit sebab bini aku masak sedap2 tapi dah lama agak la aku tak pekena telor rebus ni. So, citernya bulan lepas balik dari keje, kete aku rosak, aku call bini aku cakap aku balik lambat sebab kena menapak. Sebab lapar sangat,masa otw tu aku singgah kedai makan.. ada telor rebus! apelagi..... aku makan nasi dengan telor rebus lah dan order lagi wat ratah. Sebelum balik aku bungkus pulak, wat makan sambil berjalan balik. kenyang yg amat, maklumlah balas dendam sebab lama  tak makan. Buka saja pintu rumah, bini aku cakap "abg, ada 'surprise'.." sambil sengih2 dia tutup mata aku dan ikat dengan kain hitam dan pimpin aku ke meja makan. Aku pun duduk, dia siap pesan jangan try2 nak buka ikatan. Aku nak pergi toilet sebab perut start buat hal, tapi malas nak spoilkan 'surprise' bini. Aku pun tahan je le dulu.. Tetiba handphone bini aku berbunyi, dia angkat dan pergi jauh dari meja. Aku agakla, sampai ke dapur dia pergi. Peluang ni, aku pun kentut sebab dah dari tadi aku tahan.. bau boleh tahan sebab makan banyak telor..ok, lagi sekali.. aku pun angkat sebelah punggung dan lepas l satu das! PRUTT! bau memang tak ingat, aku pun tak tahan.. lama plak bini aku ni, aku tak sabar nak tau surprise dia. Aku rasa nak kentut lagi.. aku bangun, tonggeng dan PROTT!!.. fuhh lega. bau macam bangkai.. dekat 2,3 minit baru bau tu hilang..Lepas itu bini aku datang & minta maaf sebab lambat, dia pun jerit 'SURPRISE!! HAPPY BIRTHDAY ABG!!' Lupa pula hari ini birthday aku, dia suruh aku buka kain penutup mata, aku buka.. mulut aku terus melopong.. ALAMAK!!! aku tengok merah padam muka bapak dan mak mertua aku, adik2 ipar aku, duduk keliling meja mkn. Bos dan jiran sebelah rumah aku pun ada?! Aku nak cover malu, aku pun tanya la bapak mertua aku, 'dah lama ke bapak smpai?' Slamber je bapak mertua aku jawab '"dah lama, sebelum kentut pertama lagi!!"        

No comments:

Post a Comment