Monday 12 January 2015

Tips Hari Pertama Persekolahan

Assalamualaikum wbt.

Entry kali nie Abg Lori nak cerita pula pasal hari pertama persekolahan. Sesi persekolahan 2015 yang sepatutnya bermula 5 Januari lalu dipinda kepada 12 Januari disebabkan masalah banjir yang melanda Malaysia.

Tips paling penting ialah tidak kelam-kabut. Persediaan sebelum kembali ke sekolah mestilah diselesaikan. Keluar macam hari-hari persekolahan biasa. Berpakaian lengkap seperti persekolahan biasa. Bawa bag berisi sebuah buku tulis dan pensel.

Ini pula cerita Abg Lori pagi tadi.

Pagi tadi Abg Lori menghantar anak ke sekolah untuk hari pertama persekolahannya. Sesi pagi sesi sekolah Kafa. Tiada pendaftaran dibuat di tapak perhimpunan mahupun di dewan. Taklimat ada diberikan. Setelah lihat papan kenyataan yang memberitahu anak Abg Lori duduknya di kelas 2 Ma'wa.

Pendaftaran untuk murid tahun dua dan ke atas boleh dibuat di dalam kelas. Boleh berurusan terus dengan guru sekolah. Mudah rupanya.

Abg Lori hanya berjumpa dengan guru kelasnya cuma maklumkan akan buat pembayaran keesokan harinya walaupun Abg Lori dah standby datang lewat ke tempat kerja. Terlalu ramai ibu bapa yang nak buat pendaftaran pada pagi tadi.

No comments:

Post a Comment