Friday 30 May 2014

Rekreasi: Taman Tasik Ampang Hilir

Mungkin ramai yang tidak tahu mengenai Taman Tasik Ampang Hilir. Taman tasik ini terletak mengadap MMR2 berdekatan persimpangan Ampang Point. Boleh dikatakan luas dan dilengkapi dengan taman permainan kanak-kanak, laluan 'jogging' dan tapak penjaja.

Pintu Masuk Utama

Ada ketikanya Abg Lori akan berehat sebentar, mengilangkan penat dan menenangkan fikiran. Pemandu lori seperti kami pun kadang-kadang terpaksa mengikut waktu pejabat. Kebanyakan 'recieving officer' berehat dari jam 1 - 2 petang. Masa ini dimanafaatkan untuk solat dan rehat. Taman tasik ini pada kebiasaannya sunyi hanya kelihatan beberapa buah kereta, van dan lori sahaja berada di sana.



Ada 3 pintu masuk, di mana anda boleh memakir kereta/kenderaan anda. Pintu utama terletak di Jalan Kedondong berhampiran Kg. Perwira Jaya. Pintu masuk kedua daripada Jalan Ampang Hilir, dan pintu masuk ketiga juga di Jalan Kedondong hampir dengan MRR2.
Pelantar jika masuk dari pintu utama.


Add caption

Taman permainan kanak-kanak.
Bumbung Masjid Nurul Islam (masih dalam proses naik taraf)


Masjid Nurul Islam di Kg Desa Pahlawan berdekatan dengan Taman Tasik Ampang Hilir. Ketika ini masih lagi di dalam proses naik taraf tapi masih boleh digunakan untuk solat berjemaah. Bumbung masjid boleh dilihat daripada pintu masuk utama di Jalan Kedondong. 





No comments:

Post a Comment